Sorena Sorena .

Sorena

​سیسکو Prime Infrastructure

امروزه نیازمندی سازمانها به شبکه های رایانه ایی باعث گسترش شبکه های محلی (LAN) و گسترده (WAN) در ابعاد بزرگ شده است که این امر نیاز به پروتکل ها ، نرم افزار و ابزار مدیریت و کنترل شبکه را چندین برابر کرده است. امروزه چالش اصلی مدیران شبکه مدیریت شبکه در وضعیت بحرانی با کمترین ضریب خطا است.در این راستا مدیران شبکه نیازمند دید کامل و طبقه بندی شده و دقیق از تمامی بخش های شبکه و همینطور وضعیت و رویداد های رخ داده در تجهیزات شبکه و سرویس های مرتبط به آن هستند.

محصول سیسکو پرایم (Cisco Prime Infrastructure) یک ابزار مدیریت شبکه است که چرخه حیات مدیریت یک شبکه کامل را با یک واسط گرافیکی پشتیبانی می کند. این محصول یک راه حل برای مدیریت ، ساده سازی ، نظارت ، مانیتور کردن و بهینه سازی دستگاه های سیمی و بی سیم را برای مدیران شبکه را فراهم میکند. به این محصول سیسکو PI نیز گفته می شود یکی از جامع ترین و کاربردی ترین راهکار برای پایش و مدیریت آسان و خودکار شبکه نیز است هم بصورت فیزیکی و هم بصورت ماشین مجازی قابل راه اندازی میباشد.

قابلیت Lifecycle سیسکو پرایم
یکی از اهداف اصلی این محصول ساده سازی و راحت تر کردن وظایف مدیریتی، مانیتورینگ، نظارتی و اتوماتیک کردن سیستم ها و شبکه های سازمانی برای مدیران و متخصصان شبکه است.آنها از این راه برای ارتقا و بهتر کردن دانش و تجربه مشتریان خود استفاده می کنند.این راه حل مناسب و کارآمد به کاربران و مدیران شبکه و سیستم تا دسترسی به دید، گزارش ها ، کانفیگ و پیکربندی فایل ها و اجزا، عیب یابی و حل مشکلات درون شبکه و خیلی توانایی ها و قابلیت های دیگر داشته باشند.

این ویژگی های چرخه حیات به متخصصان شبکه اجازه میدهد که بتوانند عملیات های مورد نظر خود را اجرا کنند و نظارت بر روی اجزا را داشته باشند ، اقدام های شبکه ایی را طراحی کنند و از اجزا درون شبکه گزارش بگیرند به میزان قابل توجهی سریع تر و ساده تر به همراه پیچیدگی های کمتر. در کنار همه این ویژگی ها شانس گرفتن پشتیبانی از فایل ها ، فیلتر های شبکه، رویداد ها را در اختیار مدیران شبکه قرار میدهد.

مشتریان میتوانند برای اطلاع از نحوه سفارش گذاری و تهیه انواع لایسنس سیسکو با کارشناسان بازرگانی شرکت افزار پرداز هوشمند سورنا ارتباط برقرار کنند.

قابلیت ذخیره سازی تنظیمات
نرم افزار Prime Infrastructure میتواند بصورت خودکار تنظیمات اعمال شده برروی تجهیزات را جمع آوری و آرشیو نماید و این اطمینان را برای مدیران بهمراه آورد تا تمامی اعمال انجام شده، تا لحظه کنونی و برروی تجهیزات سازمان، ثبت شده و قابل بازیابی میباشد. با استفاده از این قابلیت، مدیران میتوانند تنظیمات جدید را برروی تجهیزات اعمال کرده و درصورتی بوجود آمدن مشکل، تنظیمات قبلی را برروی دستگاه اعمال نمایند.

قابلیت یکپارچه شدن با APIC-EM
سیسکو Prime Infrastructure با هماهنگ شدن (Integration) با APIC-EM، راهکار سیسکو برای مدیریت شبکه ها با معماری سه لایه سنتی، میتواند چالش و زمان فرایندهای راه اندازی شعب جدید و تجهیزات شبکه را کاهش دهد. در روش نوآورانه Cisco Plug and Play و یا PnP، با معرفی سرور APIC-EM به تجهیزات جدید، آنها میتوانند فایل Bootstrap Config خود را، که حاوی تنظیمات مقدماتی برای ورود به شبکه است، در بدو راه اندازی از این سرور دریافت نموده و درون شبکه وارد شوند.

لایسنس سیسکو Prime Infrastructure
این نرم افزار هم از لایسنس های اسمارت و هم سنتی سیسکو پشتیبانی میکند و میتوان با تهیه لایسنس های گوناگونی برای این محصول، قابلیت های متفاوت آن را فعال کرد.

 انواع لایسنس سیسکو Prime Infrastructure شامل موارد زیر میشود:

لایسنسBase: این لایسنس اولین لایسنسی است که پس از نصب این محصول درون شبکه به آن نیاز خواهید داشت و پیش نیازی برای تمامی لایسنس های دیگر میباشد.

لایسنسLifecycle: این لایسنس بمنظور تنظیم تجهیزات تحت مدیریت Prime Infrastructure لازم میباشد.

لایسنسAssurance: این لایسنس بمنظور تنظیم کردن تجهیزات دارای NetFlow بکار خواهد رفت.

لایسنس Collector: این لایسنس میزان NetFlow هایی که Prime Infrastructure در هر ثانیه میتواند پردازش کند را تعیین میکند.

لایسنس Data Center: این لایسنس برای مدیریت سوئیچ های SAN کاربرد دارد.


برچسب: ​سیسکو Prime Infrastructure،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۴۵ توسط:فاطمه شورابی موضوع: نظرات (0)