Sorena Sorena .

Sorena

​کنترلر سیسکو vManage

بصورت کلی محصول کنترلر سیسکو vManage وظیفه مدیریت شبکه های گسترده مبتنی بر نرم افزار و یا SD-WAN را برعهده دارد و به مدیران این امکان را میدهد که به صورت داینامیک و براساس سیاست های از پیش تعریف شده، ترافیک عبوری بین شعب و نحوه انتخاب مسیر برای انتقال اطلاعات خود را مدیریت کنند.

چالش های شبکه WAN سنتی
متأسفانه فناوری WAN به طور کامل نتوانسته است با تغییرات و پیشرفت‌های شبکه‌های مدرن امروزی سازگار شود و با چالش‌های متعددی روبرو شده است. امروزه با توجه به افزایش وابستگی سازمانها به ارتباطات راه دوربا شعب خود در استانها و شهرهای مختلف و به طبع آن و افزایش نوع و تعداد لینک ها ارتباطی بین شعب با دفتر مرکزی، راهکارهای مورد استفاده در گذشته کفایت نخواهد کرد و فناوری‌های سنتی WAN قادر به پرداختن به این محیط‌های پویا و الگوهای جدید ترافیک نیستند. در نتیجه، برآورده سازی نیازها و انتظارات کاربران و مدیران شبکه، از نظر اتصال، عملکرد برنامه‌های کاربردی و امنیت، به طور فزاینده‌ای دشوار شده است. با وجود اینکه در شبکه های WAN سنتی نیز کارشناسان شبکه با تنظیم Control Plane و Data Plane روی روترها و بصورت مجزا، سیاست هایی را برای انتخاب بهترین مسیر بمنظور انتقال اطلاعات مشخص میکردند، اعمال تک به تک این تنظیمات روی تمامی روترها نیازمند وقت و انرژی زیادی بود و حتی علارغم این پیچیدگی ها، نتیجه کار نیز انتظارات را بصورت کامل برآورده نکرده است. همچنین با توجه به اینکه تمامی سازمان های بزرگ شرکت های ارائه دهنده پهنای باند و خطوط ارتباطی (Service Provider) اهمیت بسیاری برای کیفیت سرویس های خود ( QoS ) قائل می باشند، شبکه های آنها نیز نیازمند راهکارهایی هوشمندتر است تا نیازهای مختلف و به روز آنها را برآورده کرده و دید وسیع تری درباره نحوه عملکرد نرم افزار ها و اپلیکیشن های موجود به کارشناس و مدیران شبکه ارائه دهد.

فناوری SD-WAN؛ راهکار مناسب برای رهایی از پیچیدگی های شبکه WAN سنتی
در عصر حاضر، گسترش زیرساخت های ابری و نیازمندی هرچه بیشتر سازمان ها به سرویس های متنوع و گوناگون، سبب شده است تا ساختار و معماری کنونی شبکه های WAN با مشکلات و محدودیت هایی مواجه گردد. تنوع لینک های ارتباطی و پیچیدگی و هزینه بالای راه اندازی سرویس های جدید، دشواری مدیریت تعداد زیاد دستگاه ها و مشکلات امنیتی از جمله چالش هایی هستند که ساختار کنونی شبکه های WAN با آن ها رو به رو است. بر این اساس و با توجه به چالش های موجود، تطبیق راهکار نوین و کاربردیِ شبکه های نرم افزار محور (Software Defined Network-SDN) در ساختار شبکه های WAN می تواند راه حلی مناسبی جهت برطرف ساختن معضلات مذکور باشد.

 

 

 

 


برچسب: ​کنترلر سیسکو vManage،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۶:۰۲ توسط:فاطمه شورابی موضوع: نظرات (0)